باید ها و نباید های استفاده از آینه در دکوراسیون خانه

0

همه ی ما زیبایی را دوست داریم، چرا که سبب می شود انرژی بسیار مثبتی به ما القا شود. به طبع زیبا سازی فضا هم بسیار مهم است. یک فضای دنج و خفه انرژی منفی متصاعد می کند و یک فضای شاد که المان های زیبایی شناختی در آن استفاده شده باشد، حتما انرژی مثبتی را در فضا نشر می دهد. برای رسیدن به این هدف می توان از ایده های مختلف دکوراسیون داخلی بهره برد و از وسایل مختلفی استفاده کرد، که یکی از این وسایل که در زیباسازی فضا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، آینه است.

باید ها و نباید های استفاده از آینه در دکوراسیون خانه

 از آینه همه جا استفاده می شود، اما چگونه؟

آینه ها کاربردهای زیادی، چه در خانه و چه در مکان های عمومی، دارند. از آینه برای انعکاس نور بیشتر، بزرگ تر نشان دادن فضا و البته زیبا سازی چیدمان خانه و بسیاری دیگر استفاده می شود. با این نقش پر رنگ، جالب است بدانید که برای استفاده ی درست و به جا از آن، چندان راهنمای زیادی وجود ندارد. اینکه آینه را کجا و چگونه استفاده کنید، بسیار مهم است. استفاده ی نا به جا از آنها تنها فضا را آشفته می کند در حالی که انرژی خوبی هم منتشر نمی کند. در ادامه ی مطلب به معرفی باید ها و نبایدهای استفاده از آینه، که طراح داخلی معروف، ونسا دلئون، اشاره کرده است، خواهیم پرداخت.

آینه های بزرگ در اتاق های کوچک

 ۱. حتما از آینه های بزرگ در اتاق های کوچک استفاده کنید.
یکآینه ی بزرگدر اتاق کوچک، توهم عمق ایجاد می کند. پس اگر چنین آینه ای را دیدید، نترسید، چراکه توهمی بیش نیست. به گفته ی وی بهتر است که آینه را بالای میز غذاخوری، روی دیوار نصب کنید تا انعکاسی از لوستر اتاق باشد و یا اینکه در بالای اثر هنری مورد علاقه تان! البته دقت کنید که ارتفاع آن را به قدری بالا نبرید که سقف را نمایش دهد. اما اگر فردی ماجراجو هستید، می توانید از آینه های بزرگتر استفاده کنید و حس هیجان بیشتری به فضا القا کنید. ونسا می گوید که بسیاری از افراد نصب آینه های رو در رو آن هم روی دیوار را قدیمی می دانند. او پیشنهاد می کند این مدل آینده را بر روی طاقچه و یا به شکل ایستاده در اتاق اجرا کنند.

۲. فضاهای خالی را با آینه پر نکنید.
اگر فکر می کنید که باید فضای خالی خانه را با آینه پر کنید، سخت در اشتباهید. این کار نه تنها جذابیتی به فضای شما نمی دهد، بلکه تنها آن را آشفته می کند. بدترین کاری که در دکوراسیون خانه می توان انجام داد، آویزان کردن آینه است، چرا که هر لحظه چیز جدیدی را انعکاس می دهد و این اصلا خوب نیست. حتما شما نمیخواهید که آینه، شمع های بدقواره ای که احتمالا آب هم شده اند را بازتاب دهد و یا مبلمانی که دوست ندارید! در واقع شما دوست دارید که آینه منظره ای زیبا را انعکاس دهد و یا بازتاب دهنده ی نور در فضا باشد.

فضاهای خالی را با آینه پر نکنید
 آینه را در کنج اتاق ایستاده قرار دهید.

۳. از آینه به عنوان یک نقطه کانونی استفاده کنید.
آینه های نازک جلوه ای بسیار زیبا به فضا می دهند. این آینه ها به جای آنکه روی دیوار نصب شوند، اگر روی زمینه به شکل عمودی و ایستاده قرار بگیرند، می توانند علاوه بر زیباسازی فضا، آن را بزرگ جلوه دهند. این آینه ها برای آرایش فضا و کنج های خانه بسیار مناسبند. حتی استفاده از نور افکنی کوچک در کنار آینه ی ایستاده، کنج اتاقتان را درخشان و نورانی می کند.

۴. لازم نیست اتاق خواب و آشپزخانه را پر از آینه کنید.
در کل استفاده از آینه در آشپزخانه چندان ضروری به نظر نمی رسد، با این وجود اگر اصرار به این کار دارید، می توانید از آینه های بشقابی در این فضا استفاده کنید. اما هنوز مشکلی در این آینه ها وجود دارد و آن، این است که مرتبا کثیف میشوند و باید حسابی حواستان به آنها باشد. تمیز کردن آینه ها را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

ونسا میگوید استفاده از آینه های زیاد در اتاق خواب چندان مناسب نیست. به گفته ی وی نباید آینه را رو به روی تخت قرار دهید تا انعکاسی از تخت خواب باشد. اینکه بلافاصله بعد از بیدار شدن آینه را رو به روی خود ببینید، اصلا خوب نیست. او پیشنهاد می کند که آینه را در بالای تخت نصب کنید.

آینه در آشپزخانه
آینه در آشپزخانه
از آینه در اتاق خواب استفاده نکنید.

 ۵. حتما از قوانین فنگ شویی پیروی کنید.
شاید حالا بهتر بدانید که چرا ونسا با استفاده از آینه در اتاق خواب مخالف است. چراکه بنا بر قواعد فنگ شویی،استفاده از آینهدر این اتاق اصلا خوب نیست. هر آینه ای که رو به روی تخت خواب شما قرار بگیرد، انرژی شما را بازتاب می دهد ( که ممکن است منفی هم باشد ) این یعنی شما شخص سومی را به رابطه ی خصوصی و نزدیک با شریک زندگیتان دعوت می کنید.

پس بهتر است آینه را در بالای شومینه ی اتاق خواب قرار دهید، به این دلیل که در بیشتر مواقع انرژی خوبی را به اتاق منتقل می کند ( البته نه در ارتفاع خیلی بالا که سقف را نشان دهد). آینه عنصری از آب است، پس قرارگیری آن در بالای شومینه،  تعادل ایجاد می کند. بنا بر قواعد فنگ شویی، خوب است که آینه رو به روی در ورودی اتاق قرار گیرد. حس خوش آمد گویی آن انرژی مثبتی را در فضا انعکاس می دهد.

۶. هرگز آینه را رو به روی در وروی خانه آویزان نکنید.
بنا بر قواعد فنگ شویی، آویزان کردن آینه رو به روی در ورودی خانه، شانس و ثروت را از منزل شما دور می کند. حتی این کار در جایی که قصد فروش و کسب و کار دارید هم پیشنهاد نمی شود.

هرگز آینه را رو به روی در وروی خانه آویزان نکنید
هرگز آینه را رو به روی در وروی خانه آویزان نکنید
هرگز آینه را روی سقف اجرا نکنید
هرگز آینه را روی سقف اجرا نکنید

۷. هرگز آینه را روی سقف اجرا نکنید.
احتیاج به گفتن نیست، اما استفاده از آینه آن هم روی سقف جلوه ی خوبی ندارد، به خصوص که به سرعت کثیف می شود و باید زود به زود تمیز شود. البته هنوز از این طرح در متل های ارزان قیمت استفاده می شود، حتی می توانید رد پای آن را در فیلم های دهه ی ۷۰ ببینید.

 

۸. رو به روی پنجره حتما آینه کار کنید.
اگر اتاق شما به هر دلیلی تاریک و افسرده است، آینه های بزرگی را درست به اندازه پنجره ی اتاق، رو به روی آنها روی دیوار نصب کنید تا انعکاسی از نور و فضای دلنشین بیرون از خانه باشد. اگر خانه ی شما چشم انداز فوق العاده ای دارد، حتماآینهای رو به روی آن قرار دهید. این کار انرژی مثبتی که از منظره ی بیرون دریافت می کنید را دو برابر می کند.

رو به روی پنجره حتما آینه کار کنید
رو به روی پنجره حتما آینه کار کنید
در راهروها از آینه استفاده کنید.
در راهروها از آینه استفاده کنید.

۹. از آینه در راهروهای باریک و پله کان استفاده کنید.
در این فضاها از آینه های باریک و افقی استفاده کنید. این کار علی رغم آنکه فضا را بزرگ تر نشان میدهد، جریان اتاق به اتاق را نیز بهتر نمایان می کند.

۱۰. از وسایل آینه دار استفاده کنید.
به گفته ی ونسا،وسایل آینه دار مختلفی وجود دارند که می توانید از آنها برای زیباسازی فضا استفاده کنید؛ از میز های آینه ای گرفته تا کمدهایی که روی در آن آینه کار شده است. استفاده از دراورهای آینه دار کنار دیوار یک اتاق کوچک، می تواند تصویری بسازد که گویی در آن اتاق، طبقه ای دیگر نیز وجود دارد. با این حال اگر در اتاق مورد نظرتان تعداد زیادی وسایل وجود دارد، استفاده از آینه چندان پیشنهاد نمی شود.

میز آینه ای
منبع : خوگر
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد