فرودگاه مونیخ آلمان در مدار هنر و زیبایی و معماری مدرن

0

مونیخ، سومین شهر بزرگ آلمان و پایتخت بایرن است. این شهر دارای بالاترین استانداردهای سطح زندگی در جهان است. همچنین مونیخ مرکز اصلی هنر، تکنولوژی‌های پیشرفته، اقتصاد، فرهنگ، نوآوری، تحصیلات، تجارت و گردشگری در آلمان و اروپا و علاوه بر این یکی از غنی‌ترین شهرهای دنیا از نظر جاذبه‌های گردشگری است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به گلوکنسپیل (Glockenspiel) و جشن سالانه‌ی بزرگی موسوم به جشن اکتبر اشاره کرد.

معرفی فرودگاه

فرودگاه مونیخ

فرودگاه مونیخ در سال ۱۹۹۲ به دلیل کمبود فضای مناسب و رشد صنعت هوایی به مکان کنونی‌اش منتقل شد. این فرودگاه، هفتمین فرودگاه شلوغ اروپا از نظر حجم مسافر است که در آخرین گزارش منتشر شده، به ۲۴۸ مقصد در سراسر دنیا پرواز دارد و در سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۲ میلیونمسافر را جابه‌جا کرده است. در حال حاضر، فرودگاه بین‌المللی مونیخ دارای سه ترمینال فعال است.

فرودگاه مونیخ

مشخصات

  • نوع فرودگاه: عمومی
  • کد یاتا: MUC
  • کد ایکائو: EDDM
  • ارتفاع از سطح دریا: ۴۵۳ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Air Dolomiti، Condor، Lufthansa، Lufthansa CityLine
  • فاصله هوایی تا تهران: ۳۵۶۷ کیلموتر معادل شش ساعت و ده دقیقه

پایانه‌ها

ترمینال‌های فرودگاه مونیخ

فرودگاه بین‌المللی مونیخ دارای دو پایانه است. ترمینال یک قدیمی‌تر است و ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر در سال را دارد. ترمینال ۲ در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی شد و مانند ترمینال شماره یک ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر در سال را دارد و به صورت اختصاصی توسط لوفت‌هانزا و دیگر اعضای استار الاینس (Star Alliance) به جز ترکیش ایرلاین استفاده می‌شود. مرکز فرودگاه مونیخ دارای امکانات تفریحی، تجاری متنوع و همچنین یک مرکز خرید است که دو پایانه را به یکدیگر وصل می‌کند. همچنین، تنها سوپرمارکت شبانه‌روزی منطقه‌ی بایرن در این فرودگاه قرار دارد.

فرودگاه مونیخ

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه مونیخ در ۲۸ کیلومتری شهر مونیخ قرار دارد

راه‌های دسترسی

ایستگاه قطار شهری فرودگاه مونیخ

خط s1 و s8 قطار شهری برلین (S-Bahn) مستقیما فرودگاه را به مرکز شهر با زمانی حدود ۴۰ دقیقه وصل می‌کند. قطار‌ها هر ده دقیقه یکبار حرکت می‌کنند. همچنین دسترسی به فرودگاه از مرکز مونیخ و از طریق اتوبوس نیز بسیار راحت است. علاوه بر این، از شهرهای Ingolstadt و Ingolstadt نیز می‌توان از طریق اتوبوس به فرودگاه رسید. اتوبوس‌های فرودگاه حدودا در زمان ۲۰ دقیقه مسافران را به فرودگاه می‌رسانند و هزینه بلیت تک سفره ۱۰/۵ یورو است. تاکسی‌های فرودگاه نیز برحسب کیلومتر کرایه را حساب می‌کنند. از مرکز شهر تا فرودگاه با تاکسی حدود ۴۰ دقیقه راه و هزینه آن ۵۰ یورو است.

 

منبع سایت کجارو 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد