” دکوراسیون و ایده های خاکستری رنگ “

0

فکر کردن درباره‌ی دکوراسیون خانه یکی از کارهایی است که در ابتدا به نظر جذاب می‌آید اما در ادامه کاری مشکل است که حتی می‌تواند موجب آشفتگی شما شود. حتی برای تعیین رنگ یک سقف ممکن است ساعت‌ها به سقف خیره شوید، آنقدر که شروع به دیدن نقطه‌های سیاه کنید ولی در نهایت ندانید چه رنگی مناسب است. به این ترتیب برای تک‌تک دیوارها و وسایل موجود در خانه دچار سردرگمی می‌شوید. انواع سبک‌ها، اشکال، اجناس و … در عین حال که دست شما را در انتخاب باز می‌کنند اما موجب سردرگمی می‌شوند. خب با این اوصاف باید چه کرد؟ در ادامه می‌خواهم به شما پیشنهادی بدهم که تصمیم‌گیری را برای شما راحت کند. اگر اهل ریسک کردن نیستید این پیشنهاد می‌تواند برای شما مفید باشد.

10 دلیل برای انتخاب مبل خاکستری
چه چیزی بیش از همه در یک اتاق نشیمن به چشم می‌آید؟ پاسخ بسیاری از شما مبلمان است. انتخاب مبلمان مناسب برای خانه موجب می‌شود که نیمی از راه را در دکوراسیون طی کنید. اما این هم کار بسیار ساده‌ای نیست. در انتخاب مبل فاکتورهای بسیاری چون جنس مبل و روکش آن، رنگ، اندازه و شکل دخیل هستند. از آنجایی که خرید مبلمان کاری نیست که هرساله انجام دهید پس بهتر است مبلی را انتخاب کنید که بتواند تا مدت‌ها جلوه‌ای زیبا به خانه شما ببخشد. مبلمانی با رنگ خنثی می‌تواند به شما کمک کند تا مدت بیشتری بدون اینکه خسته شوید، از آن استفاده کنید و این امکان را داشته باشید تا تنوع لازم را با اقلام مکمل ایجاد کنید. در میان رنگ‌هایی که این خاصیت را دارند مبلمان خاکستری برتری خاصی دارد و می‌تواند با هر دکوراسیونی هماهنگ شود. شما می‌توانید طرح، سبک و جنس‌های مختلف را مطابق میل خود انتخاب نمایید. اما با وجود رنگ خاکستری مطمئن باشید که مبلی انتخاب کرده‌اید که می‌تواند در هر دکوراسیونی استفاده شود. خاکستری رنگی است که اگر از ویژگی‌های خاص آن باخبر شوید حتما عاشق آن می‌شوید و بی‌درنگ به سراغ آن می‌روید. اما این ویژگی‌ها چه هستند؟ در ادامه با هم به بررسی ویژگی‌های مبل خاکستری می‌پردازیم.
10 دلیل برای انتخاب مبل خاکستری

مبل خاکستری: خنثی‌ترین خنثی!

خاکستری عموما از ترکیب سفید و سیاه و گاها ته‌مایه‌هایی از رنگ‌های دیگر به دست می‌آید که در آن سایه می‌اندازند. این رنگ خنثی‌ترین رنگ ممکن است به این معنی که می‌تواند با هر طرح و رنگ دیگری به سادگی هماهنگ شود.

خاکستری به علت خنثی بودنش باعث می‌شود که بقیه رنگ‌ها بهتر و بیشتر به چشم آیند. حتی اگر این رنگ‌ها در تعداد کمی از وسایل و یا تزئینات خانه استفاده شده باشند. برای مثال شما می‌توانید با چند کوسن رنگی و مبلمان خاکستری جلوه‌ای جذاب و کاملا متفاوت ایجاد کنید. از دیگر مزایای خنثی بودن رنگ خاکستری این است که برخلاف رنگ‌های دیگر از مد نمی‌افتد و شما می‌توانید به جای تغییر تمام وسایل و رنگ‌های مبلمانتان با اضافه کردن جزئیاتی رنگی به خانه تم دکوراسیون خود را از این رو به آن رو کنید.

10 دلیل برای انتخاب مبل خاکستری

مبل خاکستری: هماهنگ با تم رنگ‌های سرد و گرم

برای آن دسته از افرادی که به رنگ‌های جیغ مانند سبز فسفری و بنفش پررنگ و یا به رنگ‌های ملایم چون آبی روشن و صورتی شکوفه‌ای علاقه دارند، اما جرئت استفاده از این رنگ‌ها را کنار سفید، سیاه و رنگ‌های گرمی از قبیل بژ و شنی ندارند، خاکستری بهترین گزینه است. اینکه خاکستری با رنگک‌های سرد به خوبی هماهنگ می‌شود را بسیاری می‌دانند. آبی و خاکستری ترکیبی زیبا می‌سازند.

اما اگر دلتان می‌خواهد از رنگ‌های دیگری چون زرد تخم‌مرغی، قرمز آتشی و یا نارنجی استفاده کنید نگران نباشید. مبل خاکستری به‌اندازه کافی انتخابی مطمئن است. در باقی جزئیات جرئت به خرج دهید و هر یک از این رنگ‌ها را که دوست دارید با آن همراه کنید.

10 دلیل برای انتخاب مبل خاکستری

مبل خاکستری: آشتی‌دهنده‌ی رنگ‌ها

علاوه بر اینکه خاکستری با تمام طیف‌های رنگی در پالت رنگ استفاده می‌شود، این رنگ توانایی هماهنگ کردن رنگ‌هایی که به صورت عادی در کنار هم جالب نمی‌شوند را دارد. با استفاده از مبل‌های خاکستری در اتاق نشیمن خود می‌توانید طیف‌های مختلف رنگی را در کنار هم قرار دهید بدون اینکه احساس ناهماهنگی کنید. این ویژگی به خصوص برای افرادی که علاقه خاصی به استفاده از رنگ‌های مختلف در خانه خود دارند می‌تواند مفید باشد. به این شکل دیگر نیازی به حذف کردن رنگ‌های مورد علاقه‌تان تنها از این جهت که با دکوراسیون خانه‌تان هماهنگ نیستند، ندارید.

10 دلیل برای انتخاب مبل خاکستری

مبل خاکستری: به ساده‌ترین اشکال هم جذابیت می‌بخشد

خاکستری ذاتا رنگی پیچیده است و حتی مبلمان با فرم‌های ساده را شیک و متفاوت نشان می‌دهد. به همین علت نیازی نیست که حتما مبلی با طرحی یکتا و متفاوت انتخاب کنید. یک فرم ساده هم می‌تواند در مبلمان خاکستری جلوه‌ی خوبی به خانه دهد.

10 دلیل برای انتخاب مبل خاکستری

با مبل خاکستری ظاهری ملایم به خانه خود ببخشید

اگر طرفدار رنگ‌های تیره نیستید نگران نباشید، خاکستری همچون بژ و سفید به سادگی می‌تواند حالتی ملایم داشته باشد. کافی است با جزئیاتی چون کوسن‌های با روکش توری، پتوهای بافت و یا پارچه‌های کتان در کنار مبلمان خاکستری‌تان به سبک ملایم و زیبای “شبی چیک” دست یابید. با وجود اینکه خاکستری رنگ گرمی محسوب نمی‌شود، می‌تواند حس گرما را القا کند.

10 دلیل برای انتخاب مبل خاکستری

مبلمان خاکستری در دکوراسیون براق

برای کسانی که رنگ‌های براق را به مات ترجیح می‌دهند نیز خاکستری مکملی برای مبلمان و وسایل با طرح‌های گرافیکی است. این رنگ به خوبی با تناژ نقره‌ای، طلایی لوکس و یا خطوط مشکی و حتی با کف چوبی براق خانه هماهنگ می‌شود. مبلمان خاکستری حتی در سبک‌های مختلفی چون مدرن، سنتی و … می‌تواند جلوه‌ای زیبا داشته باشد.

10 دلیل برای انتخاب مبل خاکستری

مبلمان خاکستری: لوکس و جذاب

از آنجا که رنگ خاکستری توانایی ایجاد بالانس در رنگ‌های روشن و تیره را دارد، می‌تواند در بهتر به نمایش درآوردن بافت‌های زیبا و ملموس، مخمل‌های باشکوه، پشم‌های نرم و شیک و فاستونی بادوام بسیار کارآمد باشد. وقتی که شما یک مبل باکیفیت و گران‌قیمت می‌خرید حتما دلتان می‌خواهد که سرمایه‌گذاری خود را به نمایش بگذارید! بنابراین خاکستری رنگی است که به شما کمک می‌کند مبلمان خود را به بهترین نحو به نمایش بگذارید.

10 دلیل برای انتخاب مبل خاکستری

مبلمان خاکستری به عنوان شاخصی در خانه

در میان رنگ‌های خنثی، رنگ خاکستری می‌تواند موجب بالا رفتن وزن رنگ‌هایی چون سفید و کرم و در نتیجه ایجاد تعادل شود. با استفاده از مبلمانی خاکستری رنگ می‌توانید تاکید بر رنگ‌های محو و خنثی را بیشتر کنید. به این شکل کنتراست بین رنگ‌های تیره و روشن، گرم و سرد و انواع بافت‌های موجود در اتاق بیشتر نمایان می‌شود.

10 دلیل برای انتخاب مبل خاکستری

مبلمان خاکستری در پیش‌زمینه

اگر دوست دارید که نقطه کانونی اتاق خود را بر چیزی غیر از مبلمانی که همیشه در نظر می‌آیند متمرکز کنید، رنگ خاکستری بهترین رنگ برای این کار است. همانطور که پیش‌تر گفته شد، مبلمان در اتاق نشیمن اولین چیزی است که به چشم می‌آید. با این حال اگر شما یک فرش محصور‌کننده، یک تابلوی جذاب یا یک پرده‌ی زیبا دارید که می‌خواهید توجه همه در نگاه اول به آن جلب شود، بهتر است از مبلمانی استفاده کنید که بیشتر عملی باشند و کمتر به چشم بیایند. مبلمان خاکستری می‌توانند گزینه‌ای عالی برای این کار باشند و همچون پیش‌زمینه‌ای زیبا در یک قاب عکس عمل کنند.

10 دلیل برای انتخاب مبل خاکستری

مبلمان خاکستری با شما پا به سن می‌گذارند!

مبلمان از پرهزینه‌ترین وسایل یک خانه است و برای همه مقدور نیست که هر چند سال یکبار آن را تغییر دهند. ایرادی ندارد با نگه‌داری خوب هر وسیله‌ای می‌توان سالیان سال از آن‌ها بهره برد. اما ایا رنگ و طرحی که ما در جوانی انتخاب می‌کنیم سال‌ها بعد هم می‌توانند نظر ما را جلب کند؟ بسیاری از رنگ‌ها تاریخ مصرف دارند و بعد از مدتی از چشم می‌افتند، اما خاکستری از آن دسته رنگ‌ها نیست. به همین علت آن را انتخابی مطمئن می‌خوانیم، زیرا که هرچه سن بالاتر می‌رود مبلمان خاکستری همچنان می‌توانند نظر شما را جلب کنند. تنها کافی است جزئیات اطراف آن چون کوسن‌ها و تزئینات خانه را که هزینه زیادی نخواهند داشت تغییر دهید.

 منبع خوگر 
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد