راهنمای خرید مبل تختخواب شو

0

بسیاری از انسان‌ها شانس زندگی در یک خانه با بزرگ با اتاق‌های متعدد را ندارد اما این موضوع به معنای فراموش کردن آسایش و راحتی نیست. با توجه به تنوع وسایلی نظیر مبل تختخواب شو به نظر می‌رسد که از یک فضای کوچک نیز می‌توان به شکل بهینه استفاده کرد. مبل تختخواب شو می‌تواند یک جایگزین مناسب و پرکاربرد برای مبل‌های راحتی باشد؛ به‌خصوص در سوئیت‌ها و منازلی که از اتاق‌های کافی برخوردار نیستند و امکان قرار دادن یک مبل راحتی و یک تختخواب مجزا در کنار یکدیگر وجود ندارد؛ اما در این بین سؤالی ذهن ما را به خود مشغول می‌کند. چه مبل تختخواب شویی بخریم؟

راهنمای خرید مبل تختخواب شو
 

سبک

مبل‌های تختخواب شو در سبک‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شوند، از فوتن (Futon) مینیمالیست تا مبل‌های طبقه‌ای بزرگ که می‌توانند با هر سلیقه و مساحتی سازگار شوند.

فوتن:

فوتن ساده‌ترین نسخه از مبل‌های تختخواب شو است که اغلب از یک بالشتک با قابی فلزی یا چوبی ساخته می‌شود که با جمع شدن می‌تواند به‌عنوان یک صندلی مورد استفاده قرار گیرد و با باز شدن نیز به شکل یک تختخواب راحت درمی‌آید. فوتن ها انتخاب رایج و مناسبی برای منازل آپارتمانی با طراحی ساده و فضای محدود محسوب می‌شوند اما ظاهر بی‌آلایش آنها می‌تواند برای برخی فضاها نامناسب و بی‌ارتباط باشد.

راهنمای خرید مبل تختخواب شو
 

صندلی خواب (Sleeper chair):

اگر به‌طور خاص در یک فضای کوچک زندگی می‌کنید و معمولاً تنها هستید یا در نهایت پذیرای یک مهمان می‌باشید، یک یا دو صندلی خواب می‌تواند گزینه‌ای ایده آل برای منزل شما باشد چراکه هر صندلی با حرکتی ساده به یک تخت نرم و راحت تبدیل می‌شود. افزون بر این، صندلی‌های خواب از تنوع بیشتری در طرح و رنگ برخوردارند. با این حال این صندلی‌ها معمولاً از ابعاد بزرگتری نسبت به صندلی‌های معمولی برخوردارند و ظاهری شبیه به مبل دارند. نتیجه آنکه، در صورت عدم نیاز واقعی، خرید آنها تنها برای استفاده به‌عنوان یک صندلی راحتی توصیه نمی‌شود چراکه فضای بیشتری را به اشغال خود درمی‌آورد.

راهنمای خرید مبل تختخواب شو
 

مبل بازشونده:

مبل‌های بازشونده معروف‌ترین سبک از مبل‌های تختخواب شو محسوب می‌شوند که اغلب ما در فیلم‌ها و تصاویر آنها را مشاهده کرده‌ایم. این دسته از مبل‌ها به‌خوبی می‌توانند از عهده هر دو وظیفه خود یعنی مبل راحتی و تختخواب بر بیایند. مبل‌های بازشونده در مقایسه با سبک‌های پیشین معمولاً از ابعاد قابل توجهی برخوردارند اما در صورت تبدیل به تختخواب فضای بسیار بیشتری را هم در اختیار شما قرار می‌دهند. در واقع مبل‌های بازشونده به‌راحتی می‌توانند به‌عنوان یک مبل راحتی سه‌نفره نقش‌آفرینی کنند. همانند صندلی خواب، این مبل‌ها نیز در اندازه و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند که با انواع سلیقه و دکوراسیون‌ها مطابقت پیدا می‌کنند. همچنین به‌منظور صرفه‌جویی در فضا، مبل‌های تختخواب شو را به‌صورت دو طبقه نیز طراحی می‌کنند.

راهنمای خرید مبل تختخواب شو
 

مواد تشکیل‌دهنده تشک  

هنگامی‌که تصمیم به خرید یک مبل تختخواب شو می‌گیرید، چیزی بیش از ظاهر باید مورد توجه شما قرار گیرد. چه موادی در ساخت مبل به کار رفته‌اند؟

پاسخ به این سؤال می‌تواند طول عمر مبل تختخواب شو شما را تضمین کند. از آنجا که مبل‌های تختخواب شو حتی از نمونه‌های راحتی نیز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌بایست از موادی منسجم و با تراکم بالا ساخته شوند تا پس از گذشت زمان فرم و حالت خود را از دست ندهند. به‌طور کلی مبل تختخواب شو از مواد زیر تشکیل می‌شود

پنبه یا پلی‌استر:

از این مواد بیشتر در ساختار فوتن ها استفاده می‌شود. تشک‌های پنبه‌ای معمولاً دارای ضخامت‌های متنوعی هستند و با توجه به آن از راحتی متفاوتی برخوردارند. با این حال به‌منظور احساس راحتی بر روی یک فوتن پنبه به تشکی با ضخامت ۲۰ سانتیمتر نیاز است.

راهنمای خرید مبل تختخواب شو
 

فوم:

تشک‌های فومی به نسبت سایر نمونه‌ها رایج‌تر هستند و در انواع مبل‌های تختخواب شو نظیر فوتن و مبل‌های بازشونده مورد استفاده قرار می‌گیرند. تشک‌های فومی به دلیل تراکم بالا به ضخامت کمتری برای ایجاد یک حس راحت نیاز دارند. نتیجه آنکه مبل تختخواب شو ساخته‌شده از فوم در مقایسه با نمونه‌های دیگر از وزن کمتری برخوردار است. تشک‌های قرار گرفته بر روی این مبل‌ها معمولاً ۸ تا ۱۲ سانتیمتر ضخامت دارند. فوم‌های به کار رفته در صنعتی مبلمان به دو گونه سرد و گرم تقسیم می‌شوند که فوم‌های سرد از تراکم بیشتر و وزن بالاتری برخوردارند اما به دلیل انسجام فوق‌العاده بلافاصله پس از بلند شدن کاربر فرم و حالت خود را بازمی‌یابند.

راهنمای خرید مبل تختخواب شو
 

تشک‌های فنری:

بهتر است زود قضاوت نکنید. تخت‌های فنری که در گذشته با سر و صدای زیاد همراه بودند با آنچه که امروزه تولید می‌شود از زمین تا آسمان تفاوت دارند. تشک‌های فنری هنگامی‌که مبل‌های تختخواب شو به دلیل استفاده مداوم قادر به پاسخگویی به نیاز کاربران نبودند و به سرعت کیفیت خود را از دست می‌دادند ساخته شدند. این تشک از یک هسته فنری به جنس استیل و یک پوشش ضخیم ساخته می‌شوند. فنرها نیز در برخی محصولات داخل پاکت‌هایی قرار می‌گیرند تا در صورت برخورد با یکدیگر ایجاد سر و صدا نکنند. عمده تشک‌های فنری از ۱۲ سانتیمتر ضخامت برخوردارند.

تشک‌های بادی و فنری:

آخرین مدل از مبل تختخواب شو که به تازگی وارد بازار شده است محصولاتی دارای تشک‌های بادی فنری هستند. این تشک‌ها از یک لایه فوم و فنر در قسمت زیرین و یک لایه هوای قابل تخلیه در بخش بالایی تشکیل می‌شوند. این مبل تختخواب شو از دو منظر نسبت به مدل‌های دیگر برتری دارد. نخست آنکه به دلیل ساختار بادی قابل تخلیه از ضخامت دوبرابری برخوردار است که منجر به‌راحتی بیشتر در هنگام خواب می‌شود و دیگر اینکه به دلیل تماس غیرمستقیم بدن با فنرها صدای بسیار کمتری تولید می‌کند.

راهنمای خرید مبل تختخواب شو
 

قیمت

هنگام خرید مبل تختخواب شو با قیمت‌های متنوعی مواجه خواهید شد. همانند دیگر محصولات، به‌طور معمول مبل‌هایی با روکش‌های لوکس نظیر مخمل یا پارچه‌های خاص از قیمت بالاتری برخوردارند. همچنین هرچه ابعاد تشک نیز بیشتر شود به دلیل افزایش مواد به کار رفته در آن نظیر فوم و فنر قیمت محصول نیز افزایش می‌یابد؛ اما بهتر است بدانید که در میان محصولات موجود در بازار، مبل‌هایی با تشک فومی یا بادی فنری از قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های پنبه‌ای و فنری برخوردارند. همچنین برخی مبل‌ها نیز به‌منظور باز و بسته شدن از مکانیزم خودکار برخوردارند که این مورد نیز به قیمت محصول می‌افزاید.

در مجموع بهتر است پیش از خرید مبل تختخواب شو در فروشگاه عملکرد آن را امتحان کنید یا دست‌کم از افرادی که پیش از شما محصول مورد نظر را خریداری کرده‌اند راهنمایی بخواهید. در هر حال اطمینان یابید که مبل تختخواب شو موردعلاقه‌تان به‌آسانی تغییر وضعیت می‌دهد تا نیازی به فشار بیش از حد که موجب شکستن بازوها می‌شود، نباشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد