اکسپو دبی ۲۰۲۰ ، شهری آینده و مدرن

0

  در نبرد نهایی برای انتخاب شهر میزبان EXPO 2020 در مقابل نامزدهائی چون ترکیه، برزیل و روسیه، دبی در حال حاضر خود را برای این رویداد آماده می کند.اکسپو دبی از اکتبر ۲۰۲۰ تا  آوریل ۲۰۲۱ اجرا خواهد شد.

اکسپو دبی ۲۰۲۰

باتوجه به نشانه از نام عربی الوصل دبی (الوصل)، که به معنی “اتصال” است ، اکسپو دبی ۲۰۲۰ با موضوعی بلندپروازانه تحت عنوان “اتصالذهن، ایجاد آینده” برگزار خواهد شد.

نمایشگاه براساس سه تم زیر خواهد بود :

  • فرصت: گشودن  قفل امکانات جدید برای مردم و جوامع برای تبدیل شدن به همکاران موفق در آینده  با تمرکز بر روی مردم و اتصال کسب و کار به عنوان یک عامل برای توسعه اجتماعی و اقتصادی در جهان
  • تحرک: ایجاد ارتباطات فیزیکی و مجازی دقیق و سازنده تر است. تمرکز بر روی مردم، کالاها و استراتژی تحرک داده، دستگاه، و زیرساخت

اکسپو دبی 2020

  • پایداری: پیشرفت بدون به خطر انداختن نیازهای نسل های آینده. به ویژهبا تمرکز بر تولید پایدار و مصرف انرژی و آب، دو نقطه ای که، از طرق مختلف، تاثیرگذاری بسیاری در اقتصاد و زندگی روزمره مردم دربسیاری از کشورهای عربی دارند.

اکسپو دبی 2020

سایت

مرکز اصلی اکسپو  ۲۰۲۰ ، سایت ۴۳۸ هکتاری (بیش از دو برابر مساحت EXPO میلان )، بخشی از مرکز تجارت جدید دبی خواهد بود . کارتوسعه شهری جبل علی، واقع نیمه راه بین دبی و ابوظبی ؛ در سال ۲۰۱۵ آغاز شده و برنامه ریزی شده است که  این محل برای سال ۲۰۱۹.آماده باشد.
 اکسپو دبی 2020

 

طرح کلی سایت ، توسط شرکت آمریکائی و چند ملیتی   HOK طراحی شده است همراه با گروهی مستقر در لندن ، گروه مهندسی آروپ، ترکیبی از غرفه های ملی، فضاهای آموزشی، سالن های عملکردی، و امکانات میزبانی در اطراف یک هسته مرکزی است.

اکسپو دبی 2020

فضا دارای چنین هسته ای با ویژگی های سه غرفه بزرگ، هریک اختصاص داده شده به یکی از سه تم اکسپو است،  فضای این  رویداد بزرگ درکل با الهام از بازار سنتی عربی، “سوق” شکل گرفته است.
 اکسپو دبی 2020

 

بر اساس تم “پایداری” در طرح جامع   از راه حل های نوین  کم اثر، مانند سایبان با استفاده از پارچه فتوولتائیک برای پوشش گردشگاههای اصلی استفاده خواهد شد ، بازیافت آبهای فاضلاب، و استفاده از حدود سی درصد مصالح بازیافتی به عنوان مواد و مصالح ساختمانی ازدیگر تمهیدات درهمین راستاست. انتظار می رود برای تولید حدود ۵۰ درصد از انرژی مورد نیاز در سایت اکسپو از منابع تجدید پذیر استفاده شود، به ویژه استفاده از انرژی خورشیدی. علاوه بر این، بخشی از سازه های ساخته شده برای نمایشگاه، در محل باقی می ماند و مورد استفاده مجدد قرار خواهد گرفت.
  منبع : سایت خوگر
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد