“راهنمای خرید کف پوش و آشنایی با انواع کف پوش “

0
خوشبختانه این روزها کسانی که عاشق چوب هستند، دیگر نیازی نیست نگران این موضوع باشند که اگر آن را به‌عنوان کف‌پوش منزل خود انتخاب کنند باید دردسرهایش را نیز به جان بخرند؛ مبادا آب بر روی آن بریزد و ظرف یا چیز تیزی به آن اصابت کند. با هزینه زیاد آنچه باید کرد؟ بعد از مدتی هم که از ریخت می‌افتد و دغدغه‌هایی این‌چنینی… امروزه هم محصولات چوبی با کیفیت بهتری تولید می‌شوند و هم محصولاتی با ظاهری دقیقاً مشابه چوب پا به عرصه گذاشته‌اند که در این مقاله قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم.

کف‌پوش  PVC

 آشنایی با 4 کف‌پوش چوبی یا شبه چوبچوب پسندها بشتابند!
احتمالاً واژه پی‌وی‌سی زیاد به گوشتان خورده و آن را بیشتر در کنار واژه‌هایی مانند درب، پنجره و لوله می‌شناسید، اما باید بدانید این ماده بسیار ارزشمند می‌تواند به‌عنوان کف‌پوش فضاهایی که با آنها سر و کار دارید نیز استفاده شود. کف‌پوش PVC مخفف  Polyvinyl Chloride  است که درواقع ماده تشکیل‌دهنده آن بوده و با نام کف‌پوش وینیل نیز شناخته می‌شود. این کف‌پوش ارزان است و هم به‌صورت تایل و هم به شکل ورقه برای مصارف مسکونی و تجاری موجود است. فنّاوری‌های جدید در سال‌های اخیر عملکرد وینیل را بهبود بخشیده است؛ به‌خصوص در زمینه مقاومت در برابر پارگی و خط و خش. کف‌پوش پی‌وی‌سی به دلیل مقاومت بالا، نگهداری آسان و ضد رطوبت بودن نسبت به بسیاری از مصالح دیگر برای استفاده در آشپزخانه‌ها و حمام‌های مسکونی، مراکز بهداشتی درمانی و مکان‌های تجاری و فروشگاهی بسیار پرطرفدار است.

لمینت

 آشنایی با 4 کف‌پوش چوبی یا شبه چوبچوب پسندها بشتابند!
لمینت یا لمینیت از جنس چوب فرآوری شده است. (HDF) یا الیاف چوب فشرده بوده و چون طبیعی نیست، بسیاری از مشکلات چوب طبیعی مثل حساسیت به آب و رطوبت، برخورد اشیای تیز، نیاز به لاک خوردن و صدمه زدن به کف اصلی در آن حل شده است. نحوه نصب آن به‌صورت کلیکی؛ یعنی قفل شدن شیارهایی با نام نری و مادگی در یکدیگر است. از مزایای لمینت نسبت به دیگر کف‌پوش‌ها می‌توان به عایق بودن، مقرون‌به‌صرفه بودن، سرعت در اجرا و مقاومت بالای آن  اشاره کرد. این نوع کف‌پوش  در بازار به پارکت لمینت نیز مشهور است.

ترمووود

 آشنایی با 4 کف‌پوش چوبی یا شبه چوبچوب پسندها بشتابند!
بیشتر ما تصور می‌کنیم ترمووود فقط چوب نمای ساختمان است، اما خوب است بدانید این نوع چوب در هر قسمت معماری و دکوراسیون داخلی منزل یا فضای زندگی شما می‌تواند به کار رود. ترمووود درواقع همان چوب است که در دماهای بالا گرما داده شده و سپس سرد می‌شود. پس از این فرآیند، چوب در مقابل سرما، گرما، بارندگی، رطوبت، حشرات و هرگونه تغییر شکل در محیط‌های بیرونی و داخلی، مقاوم می‌شود. به دلیل چنین خاصیتی از این نوع چوب اغلب به‌عنوان کف‌پوش فضاهای بیرونی استفاده می‌شود.

پارکت

 آشنایی با 4 کف‌پوش چوبی یا شبه چوبچوب پسندها بشتابند!
پارکت در اصل به کف‌پوش‌هایی اطلاق می‌شود که از چوب طبیعی ساخته شده باشند؛ همان قطعات پازلی کوچک که در گذشته‌ای نه چندان دور طرفداران بسیاری داشتند،گرچه امروزه در اندازه‌های متنوعی نیز تولید می‌شوند.  نحوه نصب به‌صورت چسباندن قطعات پارکت روی لایه زیرین است. این نوع کف‌پوش بعد از نصب نیاز به سابیدن و لاک خوردن دارد. ضمن اینکه هرساله نیز باید این فرآیند تکرار شود. پارکت‌ها به آب، رطوبت و برخورد اشیاء بسیار حساس هستند.
منبع : مجله منزل
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد