دکوراسیون داخلی برای دوست داران طبیعت

0

در دنیای ماشینی شهری وقت آن رسیده که عناصر طبیعت را در دکوراسیون داخلی منزل پیاده کنیم. شاید اولین گزینه‌ای که به ذهنتان می‌آید بکار بردن گل و گیاه‌های آپارتمانی است. اما در کنار این فاکتورها‌ی دیگری هم وجود دارند تا سرزندگی و شادابی طبیعت را به زندگی ما وارد کنند. در زندگی صنعتی دکوراسیون داخلی تا حدود زیادی می تواند از قشارهای مختلف روی ادم‌ها بکاهد. دوستداران طبیعت می توانند به‌راحتی از عناصری که در طبیعت موجود است در دکوراسیون داخلی استفاده کنند. بافت نرم، رنگ‌های خارق العاده‌ و شگفتی‌های موجود در دنیای بکر طبیعت همه می‌توانند به ما در طراحی داخلی خانه ایده‌های فوق ‌العاده‌ای بدهند. برای این کار کافی است تا با دیدی متفاوت‌تر به طبیعت نگاه کنیم. الهام گرفتن از طبیعت نتیجه‌ای زیبا به همراه دارد. خانه‌ای پر از حس زندگی و آرامش مطمئنا نیاز همه است. مسلما چنین فضایی برای رشد کودکان نیز مناسب است.

الهام گرفتن از سایه رنگ طبیعت
 

الهام گرفتن از سایه رنگ طبیعت

طبیعت پر از رنگ است. کسانی که دوست‌دار طبیعت هستند می‌توانند از رنگ‌های موجود در آن الهام بگیرند. اما باید توجه داشت که طبیعت فقط دارای رنگ سبز برگ و قهوه‌ای چوب‌ نیست. نقش و نگارهای بال پروانه، سایه‌ی رنگ کوه‌های یک منطقه‌ی کوهستانی، آبشاری در دل صخره‌ها و … همه‌ی این‌ها جزو طبیعت هستند که می‌توان با هوشمندی هرچه تمام‌تر برای زیباتر کردن نمای داخلی خانه از آن‌ها استفاده کرد. می‌توان برای کاغذ دیواری، طرح کاشی‌های دیوار آشپزخانه و یا گلخانه، دیوار اتاق بچه‌ها قسمتی از دیوار اتاق نشیمن و … از این ایده‌ها بهره برد. تابحال به رنگ‌بندی لاک یک لاکپشت دقت کرده‌اید؟ توجه کرده‌اید که رنگ سبز روی برگ درختان چه سایه رنگی دارد؟ با این اشاره‌هایی که شد می‌توان در رنگ آمیزی دیوارها به شکل طبیعی‌تری بهره گرفت. ایده رنگ قهوه‌ای چوب دم دستی‌ترین گزینه برای یادآوری طبیعت است اما تصور کنید کل طبیعت به رنگ قهوه‌ای می‌بود. به راستی که چه خسته کننده و ملال آور می‌شود.

مانند طبیعت تغییر ایجاد کنید
 

مانند طبیعت تغییر ایجاد کنید

آب‌ها همیشه در جریان‌اند٬ برگ‌ها روزی سبز و روزی زرد می‌شوند. فصل‌ها در گذرند. درخت‌ها قد می‌کشند و بر شاخ و برگشان اضافه می‌شود. طبیعت همیشه در حال تغییر است. شما که دوست‌دار طبیعت هستید پس باید در این راستا دنباله رو طبیعت باشید. جای گل‌های پژمرده را با گل‌های باطراوت عوض کنید. بهتر است گلدان‌های جدیدی بخرید. می‌توانید مقداری از پس‌اندازتان را به تعویض کاغذ دیواری اختصاص دهید. جسور باشید. مطمئنا نتیجه‌ای که حاصل می‌شود پیشیمانتان نمی‌کند. مبل‌های گل گلی و یا راه راه انتخاب مناسبی برای این خانه‌هاست. از بافت‌هایی استفاده کنید که از جنس خود طبیعت است. بعنوان مثال می‌توان یکی از دیوارها‌ی اتاق نشیمن را آجر نما کرد. آجر از جنس خاک است و ذهن را ناخودآگاه به یاد آرامش موجود در طبیعت می‌اندازد. شومینه یکی از آن گزینه‌های صحیح برای خانه‌ی دوستداران طبیعت است. اگر در شومینه از سفال‌های نسوز به شکل چوب استفاده می‌کنید برای دکوری هم شده در کنار شومینه می‌توان ردیفی هیزم قرار داد. می‌توان روی میز غذا خوری یک گلدان بلوری با چند شاخه گل و یا شکوفه قرار داد. این شکوفه‌ها احساس آرامش و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می‌دهند. چوب یکی از متریال‌هایی است که حس طراوت و تازگی به همراه دارد. قفسه‌ی کتاب‌خانه، میز جلو مبلی، میز و صندلی ناهار خوری و یا کابینت‌های آشپزخانه نمونه‌ای از وسایلی هستند که می‌توانند از جنس چوب هم باشند. طراحان خلاقیت و نوآوری زیادی در دکوراسیون مدرن به خرج می دهند. در طراحی برخی میزها از شاخه‌های درختان بدون ایجاد تغییر خاصی می‌توان بهره برد. این شاخه‌ها ظاهر طبیعی‌تری را به همراه دارند. برای وسایل تزئیناتی چوب از تنوع بالایی برخوردار است.

راه‌کارهای ساده برای دوستداران طبیعت
 

راه‌کارهای ساده برای دوستداران طبیعت

برای آنکه طبیعت را وارد فضای زندگی کنیم راه حل‌های زیادی وجود دارد که در عین حال بسیار ارزان هم هستند. مثلا می‌توان از برگ‌های زرد خزان به همراه میوه‌ی بلوط و کاج در تزئین میز استفاده کرد. روی همچین میزی وجود چند شمع روشن بیشتر خودنمایی می‌کند. می‌توان گلدانی را پر از سنگ‌‌های صیقل خورده‌ و زیبا کرد و شاخه‌ی درختی را در وسط آن قرار داد. می‌توان این شاخه‌ها را رنگ آمیزی کرد و متناسب با سایر دکوراسیون فضای زیبا و جذابی خلق کرد. صدف‌، ستاره‌ی دریایی، یک آکواریوم کوچک و هرچیزی که شما را یاد دریا می اندازد می‌تواند بخشی از طبیعت را وارد خانه کند. علاوه بر گلدان‌های گل، لاستیک کهنه‌ی ماشین می‌تواند به آسانی نقش یک باغچه‌ی کوچک را در بالکن خانه ایفا کند. فقط کافی است کمی سلیقه به خرج دهید و روی آن را رنگ‌آمیزی کنید. اگر فضای کافی در اختیار ندارید و به باغچه سبزیجات علاقمندید می‌توان از گلدان‌های مخصوص این کار در آشپزخانه‌یتان استفاده کنید و سبزیجات مورد نیازتان را در آن بکارید. سنگ‌های صیقل خورده‌ی کنار ساحل بیشترین کمک را به دوستداران طبیعت می کند. با این سنگ‌ها دستتان باز است و می‌توان هر ایده‌ای را با ان‌ها پیاده کرد. با این سنگ‌ها می توان تابلوهای زیبایی خلق کرد. از کنده‌های درخت می توان بعنوان صندلی در کنار شومینه استفاده کرد. قفسه‌ی دو مرغ عشق و یا چهچه‌ی قناری فضای بسیار دل انگیزی را ایجاد می کند. البته حیوانات خانگی به مراقبت و نظافت ویژه‌ای نیاز دارند.

چه فضایی را می‌خواهید در خانه‌ داشته باشید؟
 

چه فضایی را می‌خواهید در خانه‌ داشته باشید؟

قبل از هر کاری باید مشخص کنید که می‌خواهید با محیطی که در اختیار دارید چه فضایی را بوجود آورید. هر وسیله‌ای نقشی به عهده دارد. هدف شما یک اتاق خواب به شکل غار است؟ یک اتاق نشیمن به شکل کوهستان؟ یک آشپزخانه با تم دریا و یا یک اتاق خواب برای کودکتان با فضای جنگل؟ برای هر کدام از این فضاها می‌توان تمیهدات متفاوتی چید. اگر می‌خواهید فضایی خلق کنید و هر چیزی که شما را یاد طبیعت می‌اندازد در آن بچینید مطمئنا نشیمنی شلوغ خواهید داشت که در آن کمتر احساس آرامش خواهید کرد. سنگ‌های تراش نخورده بعنوان تزیین فضای خالص و شفاف کوهستانی را برایتان زنده می‌کند. حال اگر در کنار آن یک گلدان نخل بگذارید تناقض ایجاد کرده‌اید زیرا در محیط کوهستان درخت نخل وجود ندارد. و یا اینکه برای ایجاد یک فضای جنگلی باید به جای گلدان‌های کوچک از گلدان‌های بزرگ و درختچه استفاده کرد. همچنین می‌توانید از تخته سنگی کوچک که روی آن گلسنگ وجود دارد در کنار این درختچه‌ها استفاده کنید و جلوه‌ی ویژه‌ای به اتاق نشیمن بدهید. هیچ نگران نگهداری از گلسنگ در فضای آپارتمانی نداشته باشید. کافی است با آب پاش هر روز روی آن بپاشید. نورپردازی می‌تواند نقش موثری در ایجاد فضای مورد نظر داشته باشد.

 گلخانه‌های عمودی
 

گلخانه‌های عمودی

شاید دوست داشته باشید نقطه‌ی کانونی خانیتان گلخانه باشد اما فضای آن را در اختیار نداشته باشید. شاید چون دوست‌دار طبیعت هستید دیگران به شما حیوان خانگی را پیشنهاد می‌دهند اما وقت و یا هزینه‌ی آن را ندارید. اما باغچه‌های عمودی به آسانی کمک می‌کنند تا در دل زندگی شهری گوشه‌ای از طبیعت را وارد خانه کنیم. داشتن هوای سالم حق طبیعی هر شخصی است. اما آلودگی شهری این حق را برای ما کمرنگ کرده است. بنابراین باغچه‌های عمودی باعث می‌شود تا در خانه‌ی خود با هوایی سالم و پاک خستگی یک روز کاری را بدر کنید. باغچه‌های عمودی را می توان در هر جای خانه استفاده کرد. می توان یکی از دیوارهای آشپزخانه را به آن اختصاص داد و یا اینکه با باغچه‌ی عمودی اتاق نشیمن خود را جذاب‌تر کرد. رنگ سبز علاوه بر اینکه جذاب و زیباست خستگی چشم را هم رفع می کند. به بهانه‌ی این گیاهان هم شده یادتان می‌افتد که نور طبیعی باید به داخل خانه‌یتان بتابد. طبیعت پر از نور و روشنایی است. خانه‌یتان را از نور خورشید بی بهره نگذارید.

منبع خوگر

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد