“معرفی دکوراسیون داخلی اداری “

0

تصاویر زیر مربوط به یک دکوراسیون داخلی اداری خلاقانه در سنگاپور می باشد و دارای داستانی شگفت انگیز از همکاری میان طراح و کارفرما است. این دکوراسیون با الهام از حرکت دسته جمعی مورچه ها طراحی شده است.

این دکوراسیون که مربوط به یک استودیوی ساخت مدیا است توسط گروه Produce طراحی و اجرا شده است.”Produce یک دفتر طراحی با قابلیت نمونه سازی است که به مشتریان خود اجازه می دهد طرح ها راقبل از ساخته شدن تجسم و امتحان کرده و طرحهای پیشنهادی خود را در مقیاس یک به یک بر اساس نمونه های اولیه ارائه دهند.” از آن جاییکه معمولا ساعت کاری استودیوهای ساخت ویدیو زیاد است از این رو نیاز بود که فضاهای مختلفی مثل کارکردن ، خوردن ، خوابیدن و… برای این استودیو طراحی شود و شرایط دکوراسیون این فضا به گونه ای باشد که از لحاظ راحتی و آسایش بتوان آن را خانه ی دوم نامید.
دکوراسیون داخلی اداری
دکوراسیون داخلی اداری
در هر پروژه کاری  به افراد مختلفی با تخصص های مختلف برای کامل شدن پروژه نیاز است و همه ی افراد بایستی قادر به تبادل نظر در مورد ایده ها و تعامل با یکدیگر باشند.در این دکوراسیون هر کارمند فضایی مخصوص به خود دارد و همه ی افراد توسط یک قطعه ی بزرگ مبلمان به یکدیگر لینک می شوند.این استراتژی در طراحی همگان را تشویق به کارگروهی درست مانند مورچه ها می کند.
دکوراسیون داخلی اداری
طراحی این فضا به شکل پلان باز و تنها توسط یک قطعه مبلمان هرچند بزرگ و پیچیده انجام شده است.این ساختار پیوسته  ۸ میز و بخشهای مختلف را به یکدیگر ارتباط داده است.منطقه ی کار ومنطقه ای که برای مراجعین در نظر گرفته شده به خوبی توسط این ساختار تفکیک شده اند.
دکوراسیون داخلی اداری
علاوه بریکپارچه سازی میزها این ساختار ممتد فضاهای مربوط به انبار و سایر فضاهایی که بهتر است در معرض دید نباشند را از نظر پنهان می کند.صفحه ی رویی میز کار خم شده و فرم قابل صعودی را ایجاد می کند که دسترسی به فضاهایی که در نیم طبقه بالاتر طراحی شده اند مثل حمام ، اتاق جلسه ، اتاق سرور را ممکن می سازد.اگر خط طراحی را دنبال کنیم در ادامه  مسیر صفحه روندی نزولی را دنبال می کند و دوباره به پوزیشن مشابه قبل بر می گردد. چالش اصلی این دکوراسیون طراحی همین فضای مرکزی بود که برای رسیدن به بهترین نتیجه طراحان از قابلیت نمونه سازی و تست راه حلهای مختلف استفاده کردند.
دکوراسیون داخلی اداری
هر بخش سیستم روشنایی مخصوص به خود را دارد و شدت نور آن به صورت مجزا قابل تنظیم است.مبلمان بعضی از فضاها  به صورت چندمنظوره طراحی شده است. مثلا میز اتاق کنفرانس به صورتی است که در زمانهای اضطرار می توان از آن به عنوان میز کار استفاده کرد.
دکوراسیون داخلی اداری
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد