” اصول و نمونه کارهای طراحی چیدمان و دکور فروشگاه های بزرگ در دنیا “

0

اصول و نمونه کارهای طراحی چیدمان و دکور فروشگاه های بزرگ در دنیا

سالیان سال است که مغازه ها و پاساژ ها  شکل گرفته اند و وقتی صحبت از طراحی و چیدمان داخلی این فروشگاه ها به میان است، می توان رویکردهای متعددی را در پیش گرفت. با این وجود چند استراتژی رایج طراحی وجود دارد که فروشنده ها می توانند با به کار بستن آنها طراحی دکوراسیون مغازه خود را انجام داده و حجم فروش خود را افزایش داده و کسب و کارشان را رونق بخشند.

طراحی چیدمان فروشگاه

طراحی فضای داخلی فروشگاه ها موضوع تحقیقات همه جانبه این روزهای ما بوده و کوشیده ایم به بوتیک داران کمک کنیم تا موفق تر عمل کرده و در عصر دیجیتالی حاضر، مجالی برای خودنمایی بیابند.

در این قسمت قصد داریم چند نمونه از طراحی های هنری و خلاق در مغازه ها و فروشگاه ها را به شما معرفی کنیم .

چیدمان اصولی فروشگاه

دکوراسیون مغازه IT  در شهر نیویورک

این فروشگاه که در شهر سیب بزرگ یا  نیورک می باشد، نمونه ای از یک دکوراسیون شیک و مدرن  برای فروشگاه است که یک سری از برندها  معروف را  در داخل خود گردآوری کرده است  و به نوعی یک فروشگاه بزرگ و  برند را به اذهان تداعی می کند .

در طراحی دکوراسیون این فروشگاه ای تی  از ایده های نوین طراحی دکوراسیون و معماری استفاده شده است. هر بخش از این فروشگاه یک برند خاصی رو کنار هم آورده که در بخش ورودی این مغازه یک نقشه بزرگ از شهر نیویورک وجود دارد طراحی ساده و در دسترس اصول موفقیت این فروشگاه است .

6

7

5

2

فروشگاه HAWORTH در لندن

دکوراسیون فروشگاه بر اساس رنگ سفید استخوانی و دیوار های قرمز جگری و مبل های رنگی آن هستند که روح خاصی را به معماری و دکوراسیون این فروشگاه داده است.

کانترهای فروشنده مختلفی که در داخل مغازه وجود دارد به عنوان یک محور برجسته از این فروشگاه برای جلب نظر مخاطب جلوه می کند.

یک سری صندلی به شکل تنها و یا کنار هم به همراه میزهایی که با چراغ هایی چشمک زن تزئین شده اند، در درون فروشگاه قرار دارد. همچنین یک چتر معلق که در وسط فروشگاه برای دادن دکوری زیبا به فروشگاه قرار داده شده است.

طراحی داخلی

دکوراسیون مغازه

دکوراسیون داخلی

در پایان

برای آن که مشتری در فروشگاه شما بیشتر احساس راحتی کند، می بایست محل هایی برای انتظار و استراحت مشتریان در نظر بگیرید، قرار دادن یک صندلی یا مبل راحتی می تواند ایده فوق العاده ای باشد که مشتری را ترغیب می کند مدت زمان بیشتری در فروشگاه شما بماند. زمانی که مشتریان همراه با فردی که علاقه ای به خرید ندارد یا بچه هایش به فروشگاه شما مراجعه می کند، وجود چنین استراحتگاهی می تواند برگ برنده ای باشد در دستان شما.

این نکته را هم در طراحی دکوراسیون مغازه در نظر داشته باشید که این مبل و صندلی ها باید روبروی اجناس و کالاهایتان باشند تا زمانی که افراد بر روی آنها لم داده اند، حتی برای لحظه ای ذهنشان از خرید کردن غافل نشود.
طراحی دکوراسیون مغازه پایان کار نیست، شما باید مدام در حال تغییر دادن، بهبود بخشیدن، اضافه یا حذف کردن ظاهر فروشگاهتان باشید تا تجربه ای زیبا و خیال انگیز را در ذهن مشتریانتان رقم بزنید. در نهایت باید تمام تمرکز و حواس خود را صرف کنید تا خاطره ای به یادماندنی برایشان به ارمغان آورید، تجربه ای که می بایست همواره آن را محک زده و بهتر کنید.

نویسنده : محمد علی زارع

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد